Művészeti vezető

Hámori Máté

Hámori Máté

Hámori Máté a fiatal magyar karmester generáció kiemelkedő tagja. Középfokú zeneszerzés és zongoraművészi tanulmányait követően a budapesti Zeneakadémia karmesterképző szakán diplomázott 2006-ban. 2003-ban megalapította a Teatro di Musica kamarazenekart, amellyel az elkövetkező években számos koncertet adott, és több bérletsorozatot is elindított. 2005-től kezdve a hazai szimfonikus zenekarok többségét vezényelte, visszatérő vendége a Győri Filharmonikus Zenekarnak és a Miskolci Szimfonikus Zenekarnak. 2012 óta a Szolnoki Szimfonikus Zenekar állandó karmestere, 2009 óta pedig Vásáry Tamás asszisztenseként segíti a Kodály Zoltán Világzenekar munkáját. Több európai nagyvárosban fellépett Franciaországban, Olaszországban, Csehországban és Romániában. Partnerei között szerepelt többek között Rost Andrea, Vásáry Tamás, Lencsés Lajos és Csáki András.

2013 májusában mutatkozott be az Erkel Színházban a Hunyadi László című opera dirigenseként. Ezt követően ez év novemberében ő dirigálta Benjamin Britten Lukrécia meggyalázása című operájának budapesti operaházi bemutatóját is. A huszadik századi és kortárs zene műsorra tűzését kiemelt fontosságúnak tartja, számos új mű megrendelése és bemutatása is a nevéhez kötődik, többek között Kerékfy Márton, Kákonyi Árpád, Zombola Péter, Horváth Balázs művei. 2013 januárjában a budapesti Mini Fesztivál koncertjén Hollós Máté és Madarász Iván egy-egy művét mutatta be a Győri Filharmonikusokkal, nagy sikerrel.

A kortárs zene mellett kulcsfontosságúnak tartja az ifjúság zenei nevelését is. 2006 óta több száz iskolai és ifjúsági koncertet vezényelt a Zeneakadémia nagytermétől párszáz lelkes falvak művelődési házáig a legkülönbözőbb helyeken. Számos operát mutatott be ily módon a gyerekeknek, többek között Donizetti, Mozart és Haydn műveit, és több új típusú ifjúsági koncertformula is a nevéhez köthető. Új, verses szöveget készített például Britten Az ifjúság zenei kalauza című művéhez, vagy egy Bartók- és Ravel-művekre épülő program keretében a kortárs mesét ötvözte élő homokanimációval.

2013 szeptembere óta művészeti vezetője az Óbudai Danubia Zenekarnak. A 2013–14-es évadban több új sorozatot is elindított az együttessel, melyek célja újabb közönségrétegek megszólítása. Ezek közé tartozik a háromrészes Mozart- és Beethoven-sorozat, melyeknek a BMC nagyterme ad otthont, vagy az ifjúsági koncertek az óbudai általános iskolákban. Hosszú távú tervei között szerepel az együttes művészi színvonalának emelése és stabilizálása, egy fiatalok számára is vonzó, és komoly értékeket képviselő közösség kiépítése.

Alapító karnagy

Héja Domonkos

Héja Domonkos

Héja Domonkos 1974-ben született Budapesten zenész családban. Zongorázott, hegedült, brácsázott és ütőhangszeres tanulmányokat is folytatott. Karmesterként és ütőhangszeresként diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 1998-ban. Ugyanebben az évben megnyerte a Magyar Televízió IX. Nemzetközi Karmesterversenyét és további két díjat nyert az athéni Mitropoulos Karmesterversenyen.

1993-ban megalapította a Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekart, amelynek 2011-ig volt vezető karmestere és művészeti vezetője. Héja Domonkos rendszeresen vezényli a Tokio City Filharmonikus Zenekart, a Kassai Állami Filharmonikus Zenekart, a Berlini Szimfonikus Zenekart valamint további nemzetközileg elismert zenekarokat Európa és Ázsia szerte.

A Magyar Állami Operaházban 2001-ben mutatkozott be Puccini „Bohémélet” című operájával. 2005 és 2011 között Németországban a Chemnitz-i Operaház első karmesteri tisztét töltötte be. A fiatal magyar karmestergeneráció legígéretesebb tagjaként 2003-ban Liszt-Díjat kapott, 2008-ban pedig Gundel-Díjat és Junior Prima Díjat vehetett át.

Több rendkívül sikeres CD és DVD felvételt is készített. Széles szimfonikus és operarepertoárja mellett a közönség legnagyobb örömére szívesen vezényel kortárs műveket is. 2011 és 2013 között a Magyar Állami Operaház főzeneigazgatójaként és vezető karmestereként dolgozott.