Művészeti vezető

Hámori Máté

Hámori Máté

a magyar zenei élet meghatározó alakja, akinek innovatív, sokoldalú tevékenysége a klasszikus zene minél szélesebb körű népszerűsítését célozza. Eredeti ifjúsági előadásai és nagy igénnyel összeállított tematikus koncertsorozatai is azt szolgálják, hogy új közönségrétegeket nyerjen meg a klasszikus zene műfajának.

A hazai zenekarok többségének visszatérő vendége, jelentős fesztiválokon vezényelt Európa számos országában. 2013. óta a Magyar Állami Operaház állandó karmestere, ahol azóta számos opera és balett bemutatót és előadást vezényelt. Ifjúsági programjai országos hírűek: több tucat saját fejlesztésű előadását sok tízezer gyermek látta már több mint száz különböző településen. Előadásai interaktívan ötvözik a költészet, a stand up comedy és a színház elemeit a magas szintű zenéléssel, középpontjukban az élményalapú nevelés áll.

2013-ban vette át az Óbudai Danubia Zenekar művészeti vezetését, a zenekar azóta teljes körű szakmai és szerkezeti megújuláson esett át. Számos új sorozatot indított az együttessel, melynek koncertjei rendszerint telt házasak, és egyre fiatalabb közönséget vonzanak. Munkájának eredményeképp mára az ÓDZ Magyarország egyik legkarakteresebb és legmeghatározóbb zenei műhelyévé vált.

Művészi tevékenysége elismeréseként Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetésben, Óbuda Kultúrájáért Díjban és Liszt Ferenc díjban részesült.

Első karmester (2010-2013)

Silló István

1968-ban született Budapesten. Már négy éves korában megmutatkozott zenei tehetsége. Zeneiskolai tanulmányai után 1982-től a Budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola, majd 1986-tól a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola hallgatója. Olyan jeles mesterek irányították tanulmányait, mint Wagner Rita, Záborszky Kálmán, Igó Lenke, Ugrin Gábor, Lukács Ervin, Mihály András, Földes Imre és Gál Tamás. Tanulmányai alatt 1987-88-ban korrepetitor a Szakiskola ének tanszakán, valamint 1988-1990-ig a Főiskola klarinét tanszékén.Sillo Istvan
1986-1990 között a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának állandó kisegítője, ahol többek között együtt dolgozott Lamberto Gardellivel, Eric Ericcsonnal, Ligeti Andrással és Kobayashi Ken-Ichiroval.
1990-től a budapesti József Attila Színház, majd 1993-1996-ig a Budapesti Kamaraszínház zenei vezetője.
Ezzel párhuzamosan 1990-től a Színház és Filmművészeti Egyetem óraadó, majd kinevezett tanára.
1996-tól 2008-ig a Budapesti Operettszínház karmestere. Ez idő alatt több mint ezer este dirigense, és számtalan bemutató zenei vezetője. Nevéhez fűződik többek között Frank Wildhorn Rudolf című musicaljének világbemutatója, Kocsák Tibor Abigél, és Jávori Ferenc “Fegya” Menyasszonytánc című műveinek ősbemutatója is, mely utóbbi kapcsán a Kortárs Magyar Zene magas szintű megvalósításáért 2007-ben Artisjus-díjat kapott.
Silló István több magyarországi zenekarral dolgozik együtt, többek között az MR Szimfonikusokkal, a Győri Filharmonikusokkal, a Pannon Filharmonikusokkal és a Szegedi Szimfonikusokkal.
2005 óta visszatérő vendége a Szegedi Szabadtéri Játékoknak.
Az elmúlt tíz évben mint karmester vendégszerepelt Németországban, Hollandiában, az Amerikai Egyesült Államokban, Olaszországban, Japánban, Kínában, Oroszországban, Malaisiában, Indonéziában, Bruneiben, Vietnámban és Koreában.
2008 szeptemberétől a budapesti Nemzeti Színház főigazgatójának zenei tanácsadója és a színház előadásainak dirigense, valamint 2009 szeptembere óta a Bukaresti “Ion Dacian” Nemzeti Operettszínház első vendégkarmestere.
2010 – 2013 között az Óbudai Danubia Zenekar első karmestere.

Alapító karnagy

Héja Domonkos

Héja Domonkos

Héja Domonkos 1974-ben született Budapesten zenész családban. Zongorázott, hegedült, brácsázott és ütőhangszeres tanulmányokat is folytatott. Karmesterként és ütőhangszeresként diplomázott a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen 1998-ban. Ugyanebben az évben megnyerte a Magyar Televízió IX. Nemzetközi Karmesterversenyét és további két díjat nyert az athéni Mitropoulos Karmesterversenyen.

1993-ban megalapította a Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekart, amelynek 2011-ig volt vezető karmestere és művészeti vezetője. Héja Domonkos rendszeresen vezényli a Tokio City Filharmonikus Zenekart, a Kassai Állami Filharmonikus Zenekart, a Berlini Szimfonikus Zenekart valamint további nemzetközileg elismert zenekarokat Európa és Ázsia szerte.

A Magyar Állami Operaházban 2001-ben mutatkozott be Puccini „Bohémélet” című operájával. 2005 és 2011 között Németországban a Chemnitz-i Operaház első karmesteri tisztét töltötte be. A fiatal magyar karmestergeneráció legígéretesebb tagjaként 2003-ban Liszt-Díjat kapott, 2008-ban pedig Gundel-Díjat és Junior Prima Díjat vehetett át.

Több rendkívül sikeres CD és DVD felvételt is készített. Széles szimfonikus és operarepertoárja mellett a közönség legnagyobb örömére szívesen vezényel kortárs műveket is. 2011 és 2013 között a Magyar Állami Operaház főzeneigazgatójaként és vezető karmestereként dolgozott.